09 november, 2012

Nu borde det vara köksbordets tur

Vårt köksbord är ett laminatbord i valnöt som blivit så fasligt fult under åren, med ringar och fläckar som inte går bort och vi ska inte tala om de hemska köksstolarna som är kopior på myranstolen som är helt söndernötta på kanterna. Det är inte fint någonstans.

Jag har tjatat och tjatat om nya köksmöbler länge nu, men det har liksom kommit i tredje fjärde och tionde hand. Nytt kök, badrum och hall har ju såklart fått komma i första hand. För vi kan ju sitta på stolarna och vi kan ju duka upp tallrikarna på bordet, men vi kunde inte laga mat i köket och vi kunde inte duscha i badrummet. Så jag förstår. Det gör jag.
Men nu är vi klara med allt det där så nu borde det ju vara köksbordet och köksstolarnas tur.

Så nu har jag letat och letat efter det perfekta bordet och de perfekta stolarna och till på köpet måste de vara till ett rimligt pris. Där kommer ofta käftsmällen. Snyyhet och högt pris går ofta hand i hand.
Men jag har nog hittat lösningen, i alla fall på bordsproblemet.

Anna-Malin har lösningen på mitt I-landsproblem Så tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så härligt att du vill skriva någon rad här på lundan.